Coraz więcej dwujęzycznych dzieci. To wyzwanie także dla szkół i nauczycieli

Czytaj dalej
Fot. 123rf.com
Aleksandra Dunajska-Minkiewicz

Coraz więcej dwujęzycznych dzieci. To wyzwanie także dla szkół i nauczycieli

Aleksandra Dunajska-Minkiewicz

W lubelskich szkołach i przedszkolach jest coraz więcej cudzoziemców. Głównie z Ukrainy, ale są też Bułgarzy, Chińczycy, Finowie. Wielu uczniów, zaczynając edukację, nie zna nawet słowa po polsku. MEN proponuje dla nich oddziały przygotowawcze. Czy powstaną takie w Lublinie?

W Szkole Podstawowej nr 38 uczy się rodzeństwo Chińczyków. Siostra jest w drugiej klasie, brat w czwartej.

- Dziewczynka urodziła się w Polsce, ale zaczynając szkołę w ogóle nie znała naszego języka. Rodzice - podobnie. Starszy chłopiec nauczył się trochę polskiego w przedszkolu i u nas już po pierwszej klasie nie miał żadnych problemów. Zresztą jego młodsza siostra też po roku bardzo dobrze sobie radzi. Ale początki nie były łatwe

- opowiada Mirosław Wójcik, dyrektor szkoły.

W dalszej części artykułu m.in.:

  • ilu uczniów-cudzoziemców jest w Lublinie
  • jak radzą sobie nauczyciele
  • czy w Lublinie istnieją oddziały przygotowawcze

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Aleksandra Dunajska-Minkiewicz

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.