Zysk z akcyzy na diagnostykę i leczenie nowotworów

Czytaj dalej
Fot. Arkadiusz Gola /Polskapress
Iwona Krzywda

Zysk z akcyzy na diagnostykę i leczenie nowotworów

Iwona Krzywda

Pacjenci chcą, żeby część podatku od sprzedaży alkoholu i tytoniu trafiała do szpitali leczących nowotwory.

Tylko w ub. roku dzięki podatkowi od sprzedaży wyrobów alkoholowych i tytoniowych do budżetu państwa wpłynęło ponad 30 mld zł. To blisko pięć razy więcej niż w tym samym czasie Narodowy Fundusz Zdrowia wydał na leczenie pacjentów onkologicznych. Ograniczone środki powodują, że chorzy z rakiem nie mają zapewnionego dostępu do najbardziej innowacyjnych terapii i wiele z nich muszą opłacać na własną rękę. Zdaniem organizacji pacjentów, pomóc w finansowaniu starcia z nowotworami mogliby ci, którzy kupują alkohol i papierosy.

– Nasze państwo ma mentalność dilera narkotykowego. Z jednej strony ściąga podatek od sprzedaży produktów, co do których nie ma wątpliwości, że powodują choroby onkologiczne, z drugiej strony nie zapewnia skutecznej pomocy tym, którzy po nie sięgają. Stąd nasza propozycja wykorzystania wpływów z akcyzy do finansowania onkologii – mówi Wojciech Wiśniewski z Fundacji Onkologicznej Alivia.

Czytaj więcej:

  • Co proponują pacjenci?
  • Jakie są główne powody zachorowań na raka?

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Iwona Krzywda

Do redakcji Dziennika Polskiego dołączyłam w sierpniu 2015 r. Zajmuję się głównie ogólnopolskimi i lokalnymi tematami związanymi z systemem ochrony zdrowia oraz szkolnictwem wyższym.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikpolski24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.