Katarzyna Pachelska

Wyprzedaże już się rozpoczęły, ale prawdziwe okazje - w styczniu

Wyprzedaże sezonowe zaczęły się tuż po świętach. Sklepy kuszą promocjami „do 70 procent”. Fot. Katarzyna Pachelska Wyprzedaże sezonowe zaczęły się tuż po świętach. Sklepy kuszą promocjami „do 70 procent”.
Katarzyna Pachelska

Oblężenie galerii handlowych w pierwsze dni po świętach Bożego Narodzenia to nowa świecka tradycja. Od kilku lat tłumnie ruszamy do sklepów, skuszeni obniżkami. Nie inaczej jest w tym roku. W środę i wczoraj centra handlowe w całym regionie pękały w szwach, a miasta, w których galerie są ulokowane w centrach miast (np. Katowice, Gliwice, Bytom), były zakorkowane prawie przez cały dzień.

Najazdowi na sklepy sprzyja kilka faktów, oprócz obniżek w sklepach z ubraniami czy butami: można taniej kupić kreację sylwestrową; wiele osób ma urlop między świętami a Nowym Rokiem i może spędzić cały dzień w galerii; coraz bardziej popularnym prezentem świątecznym są bony do sklepów, które można wykorzystać tuż po świętach; wielu Polaków pracujących za granicą przyjechało na dwa świąteczne tygodnie do kraju - stąd pewnie długie kolejki do kantorów w galeriach.

Poza tym liczby mówią same za siebie - uwielbiamy wyprzedaże. Aż 88 proc. Polaków, spośród różnego typu promocji, najchętniej korzysta z wyprzedaży i promocji sezonowych, wynika z raportu KPMG pt. „Wyprzedaże i promocje - jak zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków”.

Prawie 50 proc. konsumentów zwleka z decyzją dotyczącą zakupów do czasu startu promocji lub wyprzedaży. W trakcie trwania takich akcji najchętniej kupujemy obuwie, odzież, kosmetyki oraz elektronikę. Z badania firmy doradczej KPMG na temat zakupów promocyjnych wynika, że co trzeci badany zamierza wydać minimum 300 zł w trakcie poświątecznych i noworocznych wyprzedaży sezonowych.

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Katarzyna Pachelska

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.