
Kontrowersje. Dyskusja pokonkursowa o nowej siedzibie dla Filharmonii Krakowskiej i miejskich orkiestr ujawniła duże obawy środowiska architektów i muzyków.
Sąd konkursowy, który obradował pod przewodnictwem Ewy Kuryłowicz, projektantki m.in. Narodowego Centrum Muzyki we Wrocławiu, przyznał pierwsze miejsce pawilonowej koncepcji stworzonej przez polsko-włoski zespół (SBS Engineering Group z Krakowa oraz 3TI Progetti Italia - Ingegneria Integrata SPA z Rzymu).
Odbywająca się w piątek dyskusja pokonkursowa ujawniła jednak sporo kontrowersji, które już wcześniej opisywaliśmy na łamach „Dziennika Polskiego”. Chodzi m.in. o wątpliwości dotyczące zgodności projektu z regulaminem konkursu, kwestie akustyki i kosztów realizacji.
W dalszej części tekstu dowiesz się, jakie zastrzeżenia są zgłaszane do wybranego projektu i co budzi największe wątpliwości.
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.