W sieci mini-filmy dają maksi-popularność

Czytaj dalej
Fot. Andrzej Banas / Polska Press
Ryszard Tadeusiewicz

W sieci mini-filmy dają maksi-popularność

Ryszard Tadeusiewicz

Popularną formą aktywności w sieci mobilnej stał się ostatnio TikTok. Jest to aplikacja, która umożliwia bardzo łatwe tworzenie i rozsyłanie krótkich, 15-sekudowych filmów. Aplikacja ta została stworzona i spopularyzowana przez chińską firmę ByteDance. Nie ona już nowością, bo TikTok wystartował we wrześniu 2016 roku, ale do mnie wiadomość o jego istnieniu dotarła niedawno.

Natomiast młodzi Polacy poznali tę aplikację już dawno. Ściągnęło ją w Polsce 6 milionów osób, w tym ponad 64 proc. nastolatków w wieku 13 do 15 lat. Na świecie aplikacja ma ponad 500 mln. użytkowników i dostępna jest w 150 krajach w 75 wersjach językowych.

Na czym to polega?

Użytkownik TikToka może na swoim telefonie komórkowym nakręcić film, edytować go (na przykład składać z kilku ujęć), a potem wysłać go do innych użytkowników. Jest to tak łatwe, że nawet dzieci radzą sobie z tym bez trudu.

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Ryszard Tadeusiewicz

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2023 Polska Press Sp. z o.o.