W sieci mini-filmy dają maksi-popularność

Czytaj dalej
Fot. Andrzej Banas / Polska Press
Ryszard Tadeusiewicz

W sieci mini-filmy dają maksi-popularność

Ryszard Tadeusiewicz

Popularną formą aktywności w sieci mobilnej stał się ostatnio TikTok. Jest to aplikacja, która umożliwia bardzo łatwe tworzenie i rozsyłanie krótkich, 15-sekudowych filmów. Aplikacja ta została stworzona i spopularyzowana przez chińską firmę ByteDance. Nie ona już nowością, bo TikTok wystartował we wrześniu 2016 roku, ale do mnie wiadomość o jego istnieniu dotarła niedawno.

Natomiast młodzi Polacy poznali tę aplikację już dawno. Ściągnęło ją w Polsce 6 milionów osób, w tym ponad 64 proc. nastolatków w wieku 13 do 15 lat. Na świecie aplikacja ma ponad 500 mln. użytkowników i dostępna jest w 150 krajach w 75 wersjach językowych.

Na czym to polega?

Użytkownik TikToka może na swoim telefonie komórkowym nakręcić film, edytować go (na przykład składać z kilku ujęć), a potem wysłać go do innych użytkowników. Jest to tak łatwe, że nawet dzieci radzą sobie z tym bez trudu.

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Ryszard Tadeusiewicz

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.