W salonach diesle sprzedają się bardzo słabo. Polacy coraz częściej wybierają benzyniaki

Czytaj dalej
Fot. Waldemar Wylegalski /Polskapress
Bartosz Gubernat

W salonach diesle sprzedają się bardzo słabo. Polacy coraz częściej wybierają benzyniaki

Bartosz Gubernat

Samochody z silnikami diesla odchodzą do lamusa. Eksperci wyliczyli, że już 66,5 procent zakupów w polskich salonach stanowią auta napędzane pojazdami benzynowymi. W Europie Zachodniej ich udział w rynku także jest już najwyższy.

Raport dotyczący sprzedaży samochodów przygotowało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA. Wynika z niego, że już nie diesle, ale silniki benzynowe są najchętniej wybierane przy zakupie nowych aut osobowych w Europie Zachodniej.

Udział diesli wśród nowo zarejestrowanych aut spadł z 49,9 procent w 2016 r. do 44,8 procent w 2017 r., natomiast nowych osobówek na benzynę wzrósł z 45,9 procent do 49,4 procent. W Polsce napędy benzynowe dominują już od kilku lat i cały czas obserwujemy trend wzrostowy - w 2017 roku 66,5 procent udziału, podczas gdy w 2016 już 64,3 procent.

W dalszej części artykułu:

  • o czym to świadczy?
  • jak jest w rzeszowskich salonach?

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Bartosz Gubernat

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.