W Rybniku już nie trzeba skakać z pociągu. Podwyższają perony
Tabliczka ze znakiem zakazu wstępu i napisem „peron zamknięty” wisi przed schodami prowadzącymi na peron nr 2 rybnickiego dworca PKP. Na zdeptanym przez setki tysięcy pasażerów starym asfalcie, ktoś położył tablicę z rozkładem jazdy, zaklejono też zegar.
Ale czas się tu nie zatrzymał. Wręcz przeciwnie - peron drugi zostanie przebudowany, by spełniać europejskie standardy XXI wieku. Wcześniej przebudowano peron pierwszy i choć prace jeszcze trwają, to obładowani walizkami podróżni nie muszą już „skakać” ze schodków pociągu, bo peron został podwyższony.
- Peron pierwszy został przebudowany i podwyższony do wysokości 0,76 m. Zakończenie prac na tym peronie planujemy w grudniu 2017 roku - mówi Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Dodaje, że jakiś czas temu rozpoczęły się prace na peronie numer 2, który również zostanie podwyższony.
- Podwyższone perony znacznie ułatwią podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Nowa nawierzchnia, oświetlenie, odnowiona wiata i mała architektura (tablice informacyjne, oznakowanie ) poprawą komfort oraz bezpieczeństwo obsługi podróżnych - mówi Karniewski.
Prace na peronie drugim potrwają również do końca 2017 roku. Natomiast remont peronu nr 3 zaplanowany jest na 2018 rok w podobnym zakresie prac jak na peronie drugim.
W dalszej części:
- O tym, że rybnickie perony to część większej inwestycji
- Które stacje zostaną przebudowane
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.