W promocji czy w cenie regularnej. Zawsze mamy prawo do reklamacji. Rozmowa z Jarosławem Brzozowskim, miejskim rzecznikiem praw konsumenta
Jarosław Brzozowski, miejski rzecznik praw konsumenta, opowiedział m.in. o prawach konsumentów związanych ze zwrotem i reklamacją zakupionych przez nas towarów.
Przesadziliśmy z zakupami podczas promocji. Czy możemy zwrócić zakupiony towar?
To zależy od tego, czy kupiliśmy go w sklepie stacjonarnym, czy też przez internet. W pierwszym przypadku, dobra wola sprzedawcy decyduje o tym czy przyjmie on towar niewadliwy i zwróci nam cenę sprzedaży. Natomiast w przypadku drugiego sposobu, czyli zakupów przez internet, zawarliśmy umowę na odległość, więc jak najbardziej możemy odstąpić od niej w ciągu 14 dni od daty otrzymania towaru.
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.