Uczniowie nieźle radzą sobie z czytaniem, ale matematyka wciąż kuleje
Wielki sukces naszych uczniów. W badaniu biegłości w czytaniu PIRLS 2016 IV-klasiści zajęli 6 miejsce wśród uczniów z 50 krajów świata.
Polscy uczniowie IV klas radzą sobie równie dobrze z tekstami literackimi, jak i użytkowymi. Lepiej radzą sobie z interpretowaniem i ocenianiem tekstu niż z wyszukiwaniem informacji i bezpośrednim wnioskowaniem - wynika z badania PIRLS (Międzynarodowe Badanie Postępów w Czytaniu - Progress in International Reading Literacy Study).
W dalszej części tekstu przeczytasz:
- Z czym najlepiej radzą sobie polscy IV-klasiści?
- Jakie jest podejście dzieci do czytania książek?
- Co jest największą bolączką uczniów na wszystkich szczeblach edukacji?
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.