Twardziele i mięczaki w wielkiej polityce, czyli rzecz (nie tylko) o Trumpie

Czytaj dalej
Fot. Bartek Syta
Kazimierz Dadak

Twardziele i mięczaki w wielkiej polityce, czyli rzecz (nie tylko) o Trumpie

Kazimierz Dadak

W tej chwili nie ulega wątpliwości, że w 2024 r. Trump będzie kandydatem zdecydowanym wygrać, i to za wszelką cenę - pisze Kazimierz Dadak, profesor ekonomii, Hollins University (Wirginia - USA).

Rok temu Donald Trump przegrał wybory. Jednym z głównych powodów jego niepowodzenia była blokada, jaką zastosowali w stosunku do niego właściciele mediów elektronicznych i społecznościowych. Rzecz bez precedensu w historii USA, urzędujący prezydent kraju nie był w stanie używać takich platform jak Facebook, YouTube czy Twitter. W tym zakresie rok 2020 był zupełnym przeciwieństwem poprzednich zmagań o Biały Dom.

W 2016 r. właśnie media społecznościowe stanowiły podstawowy środek komunikacji Trumpa z wyborcami, ponieważ zdecydowana większość mediów głównego nurtu popierała Hillary Clinton.

Siła

Trump nie pogodził się z porażką i planuje powrót do Białego Domu. W tym celu założył firmę, która ma zająć się organizacją niezależnych mediów. Zebrał miliard dolarów, a z taką sumą nawet w USA można dużo zwojować. Innym słabym punktem prezydentury Trumpa był brak własnych kadr. Jest wielką niewiadomą, czy Trump w 2016 r. kandydował dlatego, że chciał zostać prezydentem, czy też dlatego, że w ten sposób promował swoje firmy. W każdym razie nie miał swojego gabinetu cieni.

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Kazimierz Dadak

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2023 Polska Press Sp. z o.o.