Trudne rozmowy o rzekach i ekologii. A klimat szybko się zmienia...
Jedni uważają, że rewitalizację dróg wodnych, budowę portów i zapór, da się pogodzić z ochroną przyrody, zminimalizować straty w środowisku. Inni takiej możliwości nie widzą.
- Nie ma przeszkód prawnych dla budowy portu multimodalnego w Emilianowie. Nie trzeba nawet czekać aż sejmik województwa uzgodni warunki zabudowy z poszczególnymi gminami, bo taka procedura zajmuje dużo czasu - uważa Maria Dombrowicz, regionalna dyrektor ochrony środowiska w Bydgoszczy. - Taką możliwość daje prawo. Chodzi przecież o inwestycję o znaczeniu ponadregionalnym i o szczególnym znaczeniu gospodarczym.
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.