Ponad 180 mln zł będzie kosztować przebudowa towarowej linii kolejowej Toszek - Stare Koźle. Kolejne 60 mln zł pochłonie remont śluz na opolskim odcinku Kanału Gliwckiego.
- Ważnym celem Krajowego Programu Kolejowego jest poprawa warunków przewozu towarów, a dzięki podpisanej właśnie umowie pociągi towarowe na trasie Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki-Kędzierzyn-Koźle zwiększą prędkość z 60 do 90 km/h, poprawi się też jej przepustowość - mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych. - Szybciej i częściej pojadą więc składy m.in. z węglem ze Śląska do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni.
Ile pieniędzy dostaniemy z UNii Europejskiej na inwestycje w transport?
Co będzie za nie przebudowywane?
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.