Tolerancja w szkołach w praktyce. Sprawdzamy jak to jest

Czytaj dalej
Fot. Fot. 123rf/ materiał ilustracyjny
Patrycja Pakuła

Tolerancja w szkołach w praktyce. Sprawdzamy jak to jest

Patrycja Pakuła

Strach, zniechęcenie, rezygnacja … To tylko niektóre z uczuć towarzyszącym uczniom. Skąd one się biorą i czy istnieje szansa, aby to kiedyś zmienić? Na to pytanie starali się odpowiedzieć autorzy projektu o „Przeciwdziałaniu mowie nienawiści i dyskryminacji w lubelskich szkołach”.

Zacząłem się swoich uczuć wstydzić - w liście po latach pisze do swoich pedagogów jeden z absolwentów lubelskich liceów. Niestety nie jest to odosobniony przypadek.

W październiku i listopadzie 2019 roku stowarzyszenie „Dla Ziemi” przeprowadziło 70 godzin zajęć z przeciwdziałania mowie nienawiści. Udział w projekcie wzięło pięć szkół średnich z naszego miasta.

W ankiecie po zakończeniu warsztatów aż 90.8 proc. uczniów uznało, że poleciłoby takie zajęcia swoim rówieśnikom, a atmosfera, jaka panowała podczas zajęć, wyjątkowo się im podobała. I chociaż zdecydowana większość zrozumiała, jak wielkim problemem jest nietolerancja, to blisko 10 proc. młodych ludzi (132 osoby) twierdzi, że temat jest „nudny”, „lewacki”, „przestarzały” i „szkoda na niego czasu”.

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Patrycja Pakuła

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikpolski24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.