To nie będzie słodka kampania. W korzeniach jest mało cukru
Ta kampania w kruszwickiej fabryce cukru, zapowiada się na mniej udaną niż miniona. Choć plony buraków są wysokie, cukru w nich mniej.
Cukrownia w Kruszwicy w kampanii 2016/2017 wyprodukowała ok. 160 tys. ton cukru. To był najlepszy wynik w historii fabryki i zarazem najlepszy rezultat wśród siedmiu oddziałów Krajowej Spółki Cukrowej SA. Zadowoleni byli i cukrownicy, i liczni plantatorzy.
W poprzedniej kampanii rolnicy na uprawie buraków mogli dobrze zarobić. - Do korzeni kwotowych o zawartości 16 procent cukru cena za tonę, po ostatecznym rozliczeniu, wzrosła do 1300 złotych netto - informuje Sandra Malinowska, rzecznik prasowy KSC SA.
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.