To nie będzie słodka kampania. W korzeniach jest mało cukru

Czytaj dalej
Fot. Jan Szczutkowski
Jan Szczutkowski

To nie będzie słodka kampania. W korzeniach jest mało cukru

Jan Szczutkowski

Ta kampania w kruszwickiej fabryce cukru, zapowiada się na mniej udaną niż miniona. Choć plony buraków są wysokie, cukru w nich mniej.

Cukrownia w Kruszwicy w kampanii 2016/2017 wyprodukowała ok. 160 tys. ton cukru. To był najlepszy wynik w historii fabryki i zarazem najlepszy rezultat wśród siedmiu oddziałów Krajowej Spółki Cukrowej SA. Zadowoleni byli i cukrownicy, i liczni plantatorzy.

W poprzedniej kampanii rolnicy na uprawie buraków mogli dobrze zarobić. - Do korzeni kwotowych o zawartości 16 procent cukru cena za tonę, po ostatecznym rozliczeniu, wzrosła do 1300 złotych netto - informuje Sandra Malinowska, rzecznik prasowy KSC SA.

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Jan Szczutkowski

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.