Pomyślcie sobie: główna arteria, łącząca dwa brzeg Odry prowadzi tunelem w ulicę Matejki! Taki był pomysł na poprowadzenie Trasy Zamkowej. Projekt nie został zrealizowany ze względu na oszczędności.
O budowie nowej przeprawy w centrum Szczecina myślano od końca lat 60 XX wieku.
- Problemy komunikacyjne między śródmieściem i Dąbiem, a co za tym idzie z resztą kraju, częste „korki” w godzinach szczytu na Moście Długim oraz jego liczne awarie, spędzały sen z oczu szczecińskim radnym i drogowcom, a mieszkańców zmuszały do korzystania z objazdów - mówi Janusz Światowy, hobbysta komunikacji z serwisu swiatowy.org. - Decyzja budowy mostu w północnej części miasta odsuwana była z roku na rok, głównie z powodu znacznych kosztów. Idea dojrzała w początkach tzw. epoki Gierka, kiedy podjęto prace projektowe nad mostem mającym stanąć w miejscu byłego Mostu Kłodnego.
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.