Świnoujście: Reklamy, szyldy i ogrodzenia w mieście mają iść pod lupę
Powstaje kodeks reklamowy, który ma sprawić, że z miasta znikną krzykliwe reklamy, a pojawią się stonowane, w lepszym guście. Uchwała krajobrazowa będzie obowiązywała w całym mieście.
Uchwała krajobrazowa ma uporządkować przestrzeń w mieście.
- Świnoujście jest miastem bardzo zróżnicowanym pod względem krajobrazowym - mówi Alicja Cykalewicz -Tymbarska z zespołu autorskiego uchwały. - Mamy piękną Dzielnicę Nadmorską, coraz ładniejsze historyczne śródmieście, rozległe tereny produkcyjne i portowe oraz wyjątkowe obszary naturalne. Często jednak to, co godne wyeksponowania, ginie w zalewie byle jakich reklam, źle dobranych elementów małej architektury i nieestetycznych ogrodzeń.
Jak wyjaśnia, celem uchwały nie jest wyeliminowanie tych elementów, tylko ich uporządkowanie. Uchwał obowiązywała będzie całe miasto. Obszar jest bardzo zróżnicowany.
- Miasto podzielone zostało na cztery strefy krajobrazowe: uzdrowiskową, miejską, portowo-przemysłową i naturalną - wyjaśnia Alicja Cykalewicz - Tymbarska. -Wspólne dla całego miasta zasady, obowiązujące dla wszystkich stref, zebrano w ustaleniach ogólnych. Wspólne będą również przepisy mówiące o terminach, sposobie i warunkach dostosowania istniejących elementów do nowych zasad. Ustalenia szczegółowe uściślą ustalenia ogólne uwzględniając zróżnicowanie warunków krajobrazowych i specyfikę poszczególnych części miasta.
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.