Śniadanie zimą. Owsianka idealna Dominiki Wójciak

Czytaj dalej
Dominika Wójciak

Śniadanie zimą. Owsianka idealna Dominiki Wójciak

Dominika Wójciak

Zima w tym roku robi psikusy. Postraszy śniegiem jednego dnia, by kolejnego poranka zaskoczyć pełnym słońcem i temperaturą niemal wiosenną.

Nie muszę dodawać, że po śniegu nie zostaje ani śladu, a człowiek ma wątpliwości czy poprzedniego dnia nie miał posylwestrowych omamów. Bez względu na to czy zima nas zaszczyci swoją obecnością, czy też oszczędzi nam mrozów i śniegu po pas, dobre śniadanie warto sobie wpisać na listę noworocznych postanowień, prozdrowotnych rytuałów czy po prostu zacząć regularnie praktykować jako dobry zwyczaj.

Zimą na śniadanie zaproponuję owsiankę. Nie będzie to owsianka zwykła, nie będzie też nadmiernie wymyślna. Jej sekretem jest wykorzystanie poza standardowymi płatkami także kaszy owsianej. Kasza daje owsiance wspaniałej struktury, nie rozgotowuje się na papkę dzięki czemu owsianka jest przyjemnie grudkowata, przypomina trochę konsystencją owsiane risotto. Kaszę zmieszaną z płatkami gotujemy na mleku roślinnym lub krowim, według upodobań. Doprawiamy odrobiną soli i dowolnymi dodatkami w postaci przypraw korzennych, suszonych owoców, konfitur i maseł orzechowych. Jemy na ciepło popijając mocna kawą, na przykład orkiszową.

Kaszę owsianą znajdziecie w większości małych sklepików ze zdrową żywnością, jakich w naszym mieście nie brakuje. Można zaopatrzyć się weń także drogą internetową, szczególnie polecam sklep internetowy Państwa Babalskich, pionierów w ekologicznej i zrównoważonej uprawie kasz i ziaren wszelakich.

OWSIANKA IDEALNA

(2 porcje)

Składniki: 60 g (⅓ szklanki) kaszy owsianej, 35 g (⅓ szklanki) płatków owsianych górskich, 1½ szklanki wody, 1½ szklanki pełnotłustego mleka + mleko do podania (roślinne lub krowie), ¼ łyżeczki soli, 1 łyżeczka cynamonu, 1 łyżka domowego masła orzechowego, 1 garść suszonych węgierek (możesz zastąpić suszonymi wiśniami lub morelami), 1-2 łyżki syropu klonowego lub miodu (opcjonalnie), opcjonalnie do podania: prażone siemię lniane, nasiona chia, nasiona konopi, pyłek kwiatowy

Przygotowanie: Kaszę przełóż do garnka z grubym dnem razem z płatkami, wodą i mlekiem. Dodaj sól i cynamon, doprowadź do wrzenia. Gotuj na wolnym ogniu przez około 20-30 minut, do momentu kiedy płatki nieco się rozgotują, a kasza wciąż będzie lekko twarda. Wmieszaj masło orzechowe i pokrojone w paski śliwki. Dosłodź syropem klonowym i rozłóż do dwóch miseczek. Do każdej wlej kilka łyżek zimnego mleka i podawaj od razu. Jeśli lubisz, możesz posypać wierzch ulubionymi nasionami.

Dominika Wójciak

Komentarze

1
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Maslove.pl

Polecamy nasze masła orzechowe. W pełni naturalne bez zbędnych dodatków. Idealnie sprawdzą się w każdej owsiance :) Zachęcamy do odwiedzenia strony maslove.pl/sklep

plus.dziennikpolski24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2022 Polska Press Sp. z o.o.