Segregacja w designie. To wina koloru różowego? [BEZ MAKIJAŻU]

Czytaj dalej
Fot. SłAwomir Kowalski / Polska Press
Dorota Witt

Segregacja w designie. To wina koloru różowego? [BEZ MAKIJAŻU]

Dorota Witt

O tym, czym jest tzw. różowy podatek i dlaczego świat designu dzieli produkty na damskie i męskie, czym długopis „dla niej” różni się od tego „dla niego” i czy kobiety doświadczają zaprojektowanego świata inaczej niż mężczyźni, mówi MARTA KOŁACZ, historyczka designu.

Kobiety lubią róż?
To wcale nie jest ich ulubiony kolor. Badania pokazują, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni zdecydowanie wolą błękitny (deklaruje tak ponad połowa mężczyzn i co trzecia kobieta). Dalej kolorystyczne preferencje układają się bardzo podobnie: zieleń, czerwień, czerń, pomarańcz, brąz.

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Dorota Witt

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.