Segregacja w designie. To wina koloru różowego? [BEZ MAKIJAŻU]
O tym, czym jest tzw. różowy podatek i dlaczego świat designu dzieli produkty na damskie i męskie, czym długopis „dla niej” różni się od tego „dla niego” i czy kobiety doświadczają zaprojektowanego świata inaczej niż mężczyźni, mówi MARTA KOŁACZ, historyczka designu.
Kobiety lubią róż?
To wcale nie jest ich ulubiony kolor. Badania pokazują, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni zdecydowanie wolą błękitny (deklaruje tak ponad połowa mężczyzn i co trzecia kobieta). Dalej kolorystyczne preferencje układają się bardzo podobnie: zieleń, czerwień, czerń, pomarańcz, brąz.
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.