Roman Leppert: - Rankingów nie da się jednoznacznie ocenić
Rozmowa z prof. Romanem Leppertem, kierownikiem Katedry Pedagogiki Ogólnej i Porównawczej UKW o tym, czy rankingi szkół mają sens.
Już po raz 20. miesięcznik „Perspektywy” opublikował swój coroczny ranking liceów ogólnokształcących i techników. Skoro powstaje on już od tylu lat, to znaczy, że jest nam potrzebny?
Zacznijmy może od tego, że system edukacyjny ma dwie podstawowe funkcje: socjalizacyjną i selekcyjną. Pierwsza mówi nam o tym, jak szkoła radzi sobie w edukacji.
Już po raz 20. miesięcznik „Perspektywy” opublikował swój coroczny ranking liceów ogólnokształcących i techników. Skoro powstaje on już od tylu lat, to znaczy, że jest nam potrzebny? O tym w rozmowie z Romanem Leppertem.
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.