RODO w przychodni i szpitalu, czyli wszystko co powinien wiedzieć każdy lekarz i pacjent
Po imieniu, numerze, godzinie wizyty, ale nie po nazwisku - najnowszy przewodnik po RODO wyjaśnia, jak m.in. wzywać pacjentów do gabinetu lekarskiego.
Resort zdrowia i cyfryzacji przygotował „Przewodnik po RODO dla służby zdrowia“. Można w nim odnaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane przez pacjentów i lekarzy pytania dotyczące wykorzystania danych osobowych w praktyce.
Zawarte w informatorze wskazówki mówią m.in. o tym, jak zapewnić anonimowość pacjentów podczas rejestracji przed wizytą lekarską oraz w jaki sposób wzywać ich do gabinetów.
Chorzy, którzy zgłaszają się do przychodni, w rejestracji powinni okazać dokument, który pomoże zweryfikować ich tożsamość, np. dowód osobisty. Mogą zostać również poproszeni o podanie numeru PESEL.
- Możliwe jest także zastosowanie kartek/formularzy, na których pacjent wpisuje wymagane dane identyfikacyjne. Kartki muszą być niszczone niezwłocznie po wykorzystaniu (wprowadzeniu danych do systemu rejestracyjnego) - czytamy w przewodniku.
W dalszej części przeczytasz:
- Co z wezwaniem pacjenta do gabinetu? Jak to zrobić, aby nie naruszyć RODO?
- Co z imionami i nazwiskami lekarzy specjalistów na drzwiach gabinetu
- Czy karta pacjenta przy łóżku szpitalnym jest dozwolona
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.