RODO w przychodni i szpitalu, czyli wszystko co powinien wiedzieć każdy lekarz i pacjent

Czytaj dalej
Fot. Krzysztof Kapica
af

RODO w przychodni i szpitalu, czyli wszystko co powinien wiedzieć każdy lekarz i pacjent

af

Po imieniu, numerze, godzinie wizyty, ale nie po nazwisku - najnowszy przewodnik po RODO wyjaśnia, jak m.in. wzywać pacjentów do gabinetu lekarskiego.

Resort zdrowia i cyfryzacji przygotował „Przewodnik po RODO dla służby zdrowia“. Można w nim odnaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane przez pacjentów i lekarzy pytania dotyczące wykorzystania danych osobowych w praktyce.

Zawarte w informatorze wskazówki mówią m.in. o tym, jak zapewnić anonimowość pacjentów podczas rejestracji przed wizytą lekarską oraz w jaki sposób wzywać ich do gabinetów.

Chorzy, którzy zgłaszają się do przychodni, w rejestracji powinni okazać dokument, który pomoże zweryfikować ich tożsamość, np. dowód osobisty. Mogą zostać również poproszeni o podanie numeru PESEL.

- Możliwe jest także zastosowanie kartek/formularzy, na których pacjent wpisuje wymagane dane identyfikacyjne. Kartki muszą być niszczone niezwłocznie po wykorzystaniu (wprowadzeniu danych do systemu rejestracyjnego) - czytamy w przewodniku.

W dalszej części przeczytasz:

  • Co z wezwaniem pacjenta do gabinetu? Jak to zrobić, aby nie naruszyć RODO?
  • Co z imionami i nazwiskami lekarzy specjalistów na drzwiach gabinetu
  • Czy karta pacjenta przy łóżku szpitalnym jest dozwolona

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
af

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.