Przetarg na budowę bajpasa kartuskiego. PKM ma problem z ofertami, gdyż są za drogie

Czytaj dalej
Fot. Janina Stefanowska
Maciej Pietrzak

Przetarg na budowę bajpasa kartuskiego. PKM ma problem z ofertami, gdyż są za drogie

Maciej Pietrzak

W przetargu na wykonanie koncepcji programowo-przestrzennej dla części tej inwestycji, za którą odpowiada spółka PKM SA, zgłosiły się trzy firmy. Ich oferty znacznie przekroczyły jednak zaplanowany na to zadanie budżet.

Odbudowa liczącego ok. 1,5 km fragmentu linii kolejowej 234 między Kokoszkami a bazową trasą linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (nr 248) wraz z utworzeniem nowego przystanku Gdańsk-Karczemki ma być elementem tzw. bajpasa kartuskiego. Jest on konieczny dla utrzymania ruchu kolejowego między głębią Kaszub a Trójmiastem na czas planowanej na lata 2020-2023 przez PKP PLK modernizacji i elektryfikacji linii 201 Gdynia - Kościerzyna, z której obecnie korzystają szynobusy PKM. Ambitne plany już na starcie napotkały jednak problemy, stykając się z wymagającą obecnie sytuacją rynkową.

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Maciej Pietrzak

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.