Program komputerowy mistrzem w... blefowaniu

Czytaj dalej
Fot. Andrzej Banas / Polska Press
Ryszard Tadeusiewicz

Program komputerowy mistrzem w... blefowaniu

Ryszard Tadeusiewicz

To, że programy komputerowe potrafią grać w gry strategiczne (warcaby, szachy, Go itp.), nikogo już nie dziwi. W końcu rozgrywka taka opiera się na logicznym rozumowaniu, a tej umiejętności nikt komputerom odmówić nie może. Jednak wydawało się do niedawna, że programy komputerowe nie potrafią skutecznie i sugestywnie oszukiwać, co w pokerze i innych podobnych grach nazywane jest elegancko blefowaniem.

Tę kolejną barierę w rozwoju (?) sztucznej inteligencji pokonali naukowcy z Uniwersytetu w Pittsburghu. Stworzyli oni program o nazwie Libratus, który miał się nauczyć grać w pokera. Program rozegrał kilka partii z ludźmi, oczywiście przegrał - ale poznał zasady. Potem doskonalił swoje metody działania grając sam ze sobą. Tysiące razy! Następnie stanął ponownie do rozgrywki z ludźmi, czterema mistrzami gry w pokera o ustalonej renomie.

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Ryszard Tadeusiewicz

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.