Program komputerowy mistrzem w... blefowaniu

Czytaj dalej
Fot. Andrzej Banas / Polska Press
Ryszard Tadeusiewicz

Program komputerowy mistrzem w... blefowaniu

Ryszard Tadeusiewicz

To, że programy komputerowe potrafią grać w gry strategiczne (warcaby, szachy, Go itp.), nikogo już nie dziwi. W końcu rozgrywka taka opiera się na logicznym rozumowaniu, a tej umiejętności nikt komputerom odmówić nie może. Jednak wydawało się do niedawna, że programy komputerowe nie potrafią skutecznie i sugestywnie oszukiwać, co w pokerze i innych podobnych grach nazywane jest elegancko blefowaniem.

Tę kolejną barierę w rozwoju (?) sztucznej inteligencji pokonali naukowcy z Uniwersytetu w Pittsburghu. Stworzyli oni program o nazwie Libratus, który miał się nauczyć grać w pokera. Program rozegrał kilka partii z ludźmi, oczywiście przegrał - ale poznał zasady. Potem doskonalił swoje metody działania grając sam ze sobą. Tysiące razy! Następnie stanął ponownie do rozgrywki z ludźmi, czterema mistrzami gry w pokera o ustalonej renomie.

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Ryszard Tadeusiewicz

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikpolski24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.