Program komputerowy mistrzem w... blefowaniu
To, że programy komputerowe potrafią grać w gry strategiczne (warcaby, szachy, Go itp.), nikogo już nie dziwi. W końcu rozgrywka taka opiera się na logicznym rozumowaniu, a tej umiejętności nikt komputerom odmówić nie może. Jednak wydawało się do niedawna, że programy komputerowe nie potrafią skutecznie i sugestywnie oszukiwać, co w pokerze i innych podobnych grach nazywane jest elegancko blefowaniem.
Tę kolejną barierę w rozwoju (?) sztucznej inteligencji pokonali naukowcy z Uniwersytetu w Pittsburghu. Stworzyli oni program o nazwie Libratus, który miał się nauczyć grać w pokera. Program rozegrał kilka partii z ludźmi, oczywiście przegrał - ale poznał zasady. Potem doskonalił swoje metody działania grając sam ze sobą. Tysiące razy! Następnie stanął ponownie do rozgrywki z ludźmi, czterema mistrzami gry w pokera o ustalonej renomie.
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.