Jacek Klein

Port Centralny w strategii dla portów do 2030 roku. Jak ma zostać finansowana budowa?

Port Centralny ma być inwestycją porównywalną do budowy Portu Północnego Fot. Kacper Kowalski / www.portgdansk.pl Port Centralny ma być inwestycją porównywalną do budowy Portu Północnego
Jacek Klein

Ma powstawać modułowo w zależności od zainteresowania i potrzeb firm świadczących na terenie portu usługi przeładunkowe i magazynowe.

Gdański port ma dalekosiężne plany rozwoju. Oprócz modernizacji nabrzeży i torów wodnych w porcie wewnętrznym planuje powstanie Portu Centralnego, przewidzianego na kilka nowych terminali zlokalizowanych na wydartym morzu obszarze kilkuset hektarów.

Tydzień temu poinformowaliśmy iż premier Beata Szydło, na II Spotkaniu Ministrów Transportu i Forum Biznesu 16+1 w Warszawie: „W związku ze wzrostem znaczenia gospodarki morskiej polski rząd podjął decyzję o budowie w Gdańsku portu centralnego z głębokowodnymi terminalami umożliwiającymi obsługę największych statków wchodzących na Morze Bałtyckie”.

W  materiale znajdziesz informacje na temat tego, jak ma być finansowana budowa Portu Centralnego, jak ma się odbywać i kiedy zostaną podjęte pierwsze kroki w kierunku powstania portu. 

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Jacek Klein

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.