Polak chce żyć aktywnie. I nie ma oporów, by za to zapłacić

Czytaj dalej
Fot. Freeimages.com
Anna Stasiewicz-Mąka

Polak chce żyć aktywnie. I nie ma oporów, by za to zapłacić

Anna Stasiewicz-Mąka

Koniec z siedzeniem przed telewizorem? Wygląda na to, że przynajmniej u części z nas tak. - Rozrywka i to aktywna - odpowiada ponad połowa Polaków. Badanie „Ulubione aktywności sportowe i rozrywki Polaków” serwisu Prezentmarzeń pokazuje, że więcej niż połowa z nas jest zwolennikami aktywnej rozrywki. W rzeczywistości jednak dla co trzeciego Polaka ulubiona rozrywka wiąże się z aktywnością ruchową.

Dla 29 procent najważniejsze są przyjemności realizowane z rodziną, a 27 procent wprost przyznaje się do siedzenia na kanapie i marzenia o uprawianiu sportu. Do multimedialnych i interaktywnych przyjemności jako ulubionego sposobu na relaks przyznaje się z kolei 11 procent.

Rozrywkę dostarczającą relaksu wybiera co trzeci Polak, 22 procent woli kreatywne przyjemności, 17 proc. szuka doznań z adrenaliną, a 11 stawia na sport. Najpopularniejsze wśród naszych rodaków są: jazda na rowerze, bieganie i piłka nożna.
A ile jesteśmy skłonni wydać na rozrywkę? Badanie wskazuje, że z roku na rok, coraz więcej. Ponad 40 procent z zapytanych deklaruje, że jeśli jest ona nietypowa i ciekawa, będą gotowi, by z niej skorzystać poza miejscem zamieszkania. Największa grupa respondentów, bo 42 procent przyznaje, że jest skłonna wydać na rozrywkę od 100 do 300 zł miesięcznie.

Kiedy zabiegany i wiecznie zajęty Polak znajduje czas na rozrywkę? Czytaj w dalszej części artykułu.

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Anna Stasiewicz-Mąka

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.