Paweł Szwed: W Polsce nie ma czegoś takiego jak moda na czytanie
- Można dawać ludziom wyłącznie czytadła, można dawać dużo więcej. A jeśli trafimy na książkę, która łączy te zdawałoby się niepołączalne światy to jest prawdziwe wydawnicze szczęście - mówi Paweł Szwed.
Na Targi Książki przychodzą tłumy, festiwale literatury cieszą się ogromnym zainteresowaniem, a wciąż bije się na alarm, że Polacy nie kupują i nie czytają książek. Jak to wytłumaczyć?
Wbrew pozorom nie ma w tym sprzeczności. Nieduża część społeczeństwa książki czyta i - dopowiedzmy - jeszcze mniejsza część książki kupuje.
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.