Ostra walka o Wisłę i inne główne szlaki wodne. Ma być ta żegluga, czy nie?
Ścierają się argumenty Ministerstwa Infrastruktury i organizacji ekologicznych w sprawie planów rewitalizacji dróg wodnych Odry i Wisły. Ministerstwo przygotowało Krajowy Program Żeglugowy do roku 2030 (KPŻ 2030), a Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków nie pozostawiało na nim przysłowiowej suchej nitki.
Konsultacje publiczne ws. pierwszego w Polsce dokumentu planistycznego dla sektora śródlądowego transportu wodnego zakończyły się już 19 stycznia tego roku i KPŻ 2030 został w całości opublikowany.
Takie są założenia
Jak już pisaliśmy, resort uznał jako priorytet dostosowanie do parametrów międzynarodowych głównych dróg wodnych wskazanych w porozumieniu AGN (ratyfikowanym przez Polskę w 2018 r.): E30 – Odra, E40 – Wisła na odcinku od Torunia do Gdańska, E70 – połączenie Odra-Wisła oraz Wisła - Zalew Wiślany.
Konsultacje publiczne ws. pierwszego w Polsce dokumentu planistycznego dla sektora śródlądowego transportu wodnego zakończyły się już 19 stycznia tego roku i KPŻ 2030 został w całości opublikowany. Czego się dowiedzieliśmy? Zapraszamy do lektury całego materiału.
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.