Osowa Góra zostanie przecięta koleją na pół?
Mieszkańcy dzielnicy nie chcą dzielenia jej na pół i ruchu tirów tuż pod oknami. Ale inwestycję forsuje kolej.
Kolej chce przyspieszenia ruchu pociągów na trasie z Bydgoszczy do Piły i dalej do Gorzowa Wielkopolskiego. Potrzebna będzie modernizacja infrastruktury, by pociągi mogły rozwijać w Bydgoszczy prędkość 160 km/h, a docelowo nawet więcej. To świetna wiadomość. Zła jest jednak taka, że zdaniem kolei inwestycja wymaga likwidacji trzech przejazdów kolejowych na Osowej Górze - przy ul. Skośnej, Przejście i Czaplej. Zamiast nich miałby powstać zupełnie nowy przejazd na wysokości ulicy Bażanciej.
To oznaczałoby korki i wzrost ruchu ciężarówek przez sam środek osiedla. Dodatkowo obecne przejścia maja być wyremontowane w ramach przebudowy ul. Grunwaldzkiej.
Z dalszej części materiału dowiesz się:
- jakie argumenty przeciwko inwestycji PKP podnoszą mieszkańcy
- dlaczego ZDMiKP jest przeciwny zamykaniu przejazdów kolejowych na Osowej Górze
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.