Nowy Sącz. Skrzyżowania zamienią na bezpieczniejsze ronda

Czytaj dalej
Fot. Fot. mzd w Nowym Sączu
Alicja Fałek

Nowy Sącz. Skrzyżowania zamienią na bezpieczniejsze ronda

Alicja Fałek

Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Nowym Sączu przygotował trzy projekty nowych rozwiązań drogowych, ale pieniędzy na realizację nie ma

Koncepcje trzech rond można obejrzeć na stronie internetowej Miejskiego Zarządu Dróg w Nowym Sączu.

Ruchliwe skrzyżowania, które mają zostać zastąpione ruchem okrężnym znajdują się u zbiegu ulic: I Brygady i Freislera, Prażmowskiego, Nowohruślickiej i Lwowskiej oraz Al. Piłsudskiego z ul. Kamienną. Zmotoryzowani liczą, że nie zostaną w sferze marzeń i miasto znajdzie pieniądze na ich budowę.

- To najbardziej ruchliwe skrzyżowania w mieście i tylko na jednym są światła. Mimo to są problemy z lewoskrętami - mówi Małgorzata Bochenek, mieszkanka Nowego Sącza. Ocenia, że korzystniejsze dla kierowców są ronda i to dobrze, że są plany ich budowy.

Wady i zalety

Nowe rozwiązania drogowe, które mają usprawnić ruch na ulicach miasta przygotował dyrektor MZD Grzegorz Mirek.

- Ronda to skrzyżowania, które mają kilka zalet, ale i wady - mówi szef Miejskiego Zarządu Dróg w Nowym Sączu.

Rondo zajmuje więcej miejsca w terenie niż tradycyjne skrzyżowanie ze światłami. W przypadku kiedy jest spore natężenie ruchu
i wykonawca musimy dysponować odpowiednio dużym terenem, by zaprojektowane rondo mogło ułatwić komunikację.

W dalszej części tekstu: 

  • dlaczego ronda są w tym miejscu bezpieczniejszym rozwiązaniem
  • co o pomyśle sądzą kierowcy?
  • kiedy MZD dokona zmian?

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Alicja Fałek

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.