Przedłużenie ulicy Podwisłocze do Wierzbowej nie powstanie kosztem miejsc parkingowych przy ulicy Cegielnianej. Tak ustalono podczas spotkania władz miasta z mieszkańcami okolicznych bloków. Budowa jezdni ma się rozpocząć najpóźniej wiosną przyszłego roku.
Zabudowa w rejonie ulicy Cegielnianej to przede wszystkim bloki mieszkalne. Swoje budynki wybudowała tu spółdzielnia mieszkaniowa Geodeci, a bliżej Wisłoka i ulicy Kopisto prywatni deweloperzy.
W tej chwili funkcjonuje tutaj już kilkaset mieszkań. A od strony mostu Zamkowego rosną właśnie kolejne części kompleksu Capital Towers, które wymuszą rozbudowę układu komunikacyjnego w tym rejonie.
Bezpośrednio przy moście budowane są trzy apartamentowce. Dwa wysokie na dziewięć kondygnacji i trzeci – 85-metrowa wieża. Łącznie powstanie w nich ponad 460 mieszkań i ponad 720 miejsc parkingowych. Dojazd zaplanowano od strony ulicy Podwisłocze, która nieco dalej przechodzi w ulicę Cegielnianą. Droga jest jednak „ślepa”, dlatego samochody wszystkich mieszkańców tej okolicy korzystają ze skrzyżowania z ulica Kopisto.
W dalszej części przeczytasz:
- Którędy, po protestach mieszkańców, miasto poprowadzi nowy łącznik ulic
- Kiedy będzie gotowy projekt drogi
- Co na to wszystko mieszkańcy ul. Cegielnianej
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.