Nowe życie starych dworców kolejowych. NIK sprawdziła, jak ono faktycznie wygląda
Od 2001 r. PKP może przekazywać samorządom zbędne spółce dworce kolejowe. Kontrolerzy Najwyższej Izby Kontroli zbadali w jaki sposób samorządy wywiązywały się z zadań zawartych w umowach o przekazaniu dworców.
Dlaczego PKP pozbywa się dworców? Bo z wielu powodów stają się niepotrzebne. Zwiększający się ruch samochody spowodował zamarcie ruchu kolejowego na wielu trasach. Do tego doszły duże koszty funkcjonowania budynków dworcowych.
Na koniec 2016 r. PKP zarządzała w kraju 2117 dworcami kolejowymi, z których tylko jedna trzecia wykorzystywana była na cele transportowe. W pozostałych prowadzona była inna działalność lub stały puste.
W dalszej części artykułu:
- ile dworców zostalo przekazanych samorządom na Podkarpaciu w ostatnich latach?
- jakie są postulaty NIK?
- które dworce zostały właściwie zagospodarowane?
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.