Nasz codzienny bydgoski rower miejski

Czytaj dalej
Fot. Dariusz Bloch
Sławomir Bobbe

Nasz codzienny bydgoski rower miejski

Sławomir Bobbe

Bydgoszcz doczeka się systemu roweru miejskiego czwartej generacji? Nie każdy rowerzysta tego jednak oczekuje.

W ponad sześćdziesięciu polskich miastach działają już systemy rowerów miejskich. Które wypadają najlepiej, a które muszą poprawić swoje działanie?

Bydgoska rowerowa spółka Dadelo po raz drugi przeanalizowała systemy rowerów miejskich, biorąc pod uwagę 38 polskich miast i 39 systemów (w stolicy funkcjonują dwa). Pod ocenę trafił również Bydgoski Rower Aglomeracyjny. Jak wypadł? Źle nie jest, ale do najlepszych trochę nam jednak brakuje, a czołówka nam ucieka.

Jakie kryteria brano pod uwagę przy ocenie miejskich rowerów? To między innymi długość sezonu rowerowego, liczba mieszkańców na rower, zagęszczenie stacji rowerowych, opłaty za wynajem, odsetek mieszkańców zapisanych do systemu, ale także długość dróg rowerowych i liczba stacji napraw.

Ile przypada głów na jeden rower?

W klasyfikacji ogólnej nasze miasto znalazło się na pozycji 16., razem z Kaliszem i Szczecinem, zdobywając 229 punktów. Pierwsza trójka to Warszawa (301), Kołobrzeg (289) i Łódź (276 punktów).

Przeczytaj ciąg dalszy artykułu...

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Sławomir Bobbe

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.