Nadziemna kolejka w Rzeszowie czeka na nowe przepisy i pieniądze. Koszt pierwszej linii to 300 mln zł [WIDEO]
Od decyzji posłów zależy, kiedy w Rzeszowie będzie można ogłosić przetarg na budowę pierwszej linii kolejki nadziemnej. Sejm musi zmienić ustawę o transporcie zbiorowym, uznając za taki rodzaj kolejkę jednoszynową.
Rzeszowska kolejka nadziemna ma być uzupełnieniem transportu autobusowego. Jej pierwsza linia miałaby kursować trasą podobną do linii „0” obsługiwaną przez MPK. Wagony zasilane energią elektryczną mają się poruszać po betonowej szynie zamontowanej na słupach, na wysokości około 6 metrów nad ulicami. Przystanki miasto planuje rozlokować w około kilometrowych odstępach. Kolejka poruszająca się z prędkością do ok. 45 km/h ma być sterowana zdalnie z centrum obsługi. Kilka lat temu koszt budowy pierwszej linii szacowano na około 300 mln zł.
W dalszej części m.in.:
- dlaczego miasto mimo zapowiedzi nie realizuje pomysłu
- co deklaruje Wojciech Buczak, który na czele sejmowej komisji odpowiedzialnej za przygotowanie przepisów
- jak sprawę widzi prezydent Tadeusz Ferenc
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.