Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Młodzi katolicy rzadziej pojawiają się w kościele

Czytaj dalej
Fot. Dariusz Gdesz
Grażyna Starzak

Młodzi katolicy rzadziej pojawiają się w kościele

Grażyna Starzak

Kościół. Polska z odsetkiem 30 proc. systematycznie praktykujących jest wciąż na czwartym miejscu w Unii Europejskiej.

Więcej niż w Polsce wiernych chodzących systematycznie do kościoła ma tylko Portugalia (36 proc.), Chorwacja (42 proc.) i Rumunia (50 proc.). Jednakże ten wynik „robią” wyłącznie starsi. Jeśli chodzi o polską młodzież jesteśmy nieco poniżej średniej UE, na poziomie Holandii czy Norwegii.

Ks. prof. Janusz Mariański w oparciu o wyniki badań młodzieży prowadzonych od 1988r. przez Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego zauważa, że „osłabienie religijności” wśród młodych przejawia się zarówno w zaniechaniu praktyk religijnych, w coraz mniejszej wiedzy dotyczącej wiary a także w osłabieniu więzi z Kościołem.

W jego opinii, chociaż młodzież polska „nie jest znacząco oderwana od tradycyjnych wzorców i modeli życia religijnego”, to jednak coraz częściej dokonuje emigracji z Kościoła. - Oznacza to, że kończy się okres odroczonej czy odłożonej sekularyzacji - zauważa ks. prof. Mariański.

W dalszej części tekstu przeczytasz o tym, jak objawia się spadek poziomu religijności młodych Polaków i czego oczekują oni od Kościoła?

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Grażyna Starzak

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikpolski24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Polska Press Sp. z o.o.