Mikroprzedsiębiorstwa nie radzą sobie na starcie
Tylko dwie trzecie mikroprzedsiębiorstw utrzymuje się na rynku po pierwszym roku działalności. Sytuacja tych, które przetrwają, jest w kolejnych latach działalności trudniejsza niż pozostałych podmiotów.
Powodem trudności są pieniądze, a konkretnie ich brak - rozwój wymaga inwestycji, które często mogą przerastać możliwości finansowe małych podmiotów. Analitycy Polskiej Agencji rozwoju Przedsiębiorczości zauważyli , że im mniejsza firma, tym mniejsze zaangażowanie środków własnych w inwestycje. Przy tym - jak wskazują wyniki badania Smartscope dla Aasa Polska - niemal połowa mikrofirm jest zainteresowana dodatkowym finansowaniem zewnętrznym, a co czwarty pozyskane środki przekazałby właśnie na rozwinięcie działalności. Jednak aż 14 pr oc. nie ma wiedzy na temat możliwości zdobycia zewnętrznego finansowania dla swojego biznesu.
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.