Medialna kampania bez trzymanki. Jak TVP, Polsat i TVN przedstawiały kandydatów
Wiadomości TVP poświęciły połowę czasu przeznaczonego kandydatom tylko na jednego z nich, Andrzeja Dudę. To wniosek z obserwacji dokonanych przez toruńską fundację Instytut Dyskursu i Dialogu. W raporcie znalazła się również TVN i Polsat. Eksperci wskazują na model informowania przez TVP bliski „cenzurze prewencyjnej”.
W wieczór wyborczy Zbigniew Ziobro zauważył, iż: „Nie powinno być tak, że część mediów staje się sztabem wyborczym jednego z konkurentów”. Trudno o celniejszą ocenę ze strony Ministra Sprawiedliwości i Prokuratora Generalnego, choć zapewne chodziło mu o inne media niż wielu ludziom. Jeszcze jednak zanim wybrzmiały te słowa, monitoringiem kampanii zajęli się działacze toruńskiej fundacji.
W wieczór wyborczy Zbigniew Ziobro zauważył, iż: „Nie powinno być tak, że część mediów staje się sztabem wyborczym jednego z konkurentów”. Trudno o celniejszą ocenę ze strony Ministra Sprawiedliwości i Prokuratora Generalnego, choć zapewne chodziło mu o inne media niż wielu ludziom. Czytaj więcej w pełnej wersji artykułu.
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.