Markety nakarmią organizacje. Nowe prawo obciąży właścicieli sklepów wielkopowierzchniowych nowymi obowiązkami
Niedawno pojawił się projekt ustawy, która nakłada na sprzedawców posiadających sklepy o powierzchni powyżej 250 metrów kwadratowych, których co najmniej połowa przychodów pochodzi ze sprzedaży artykułów spożywczych, obowiązek podpisania umowy z organizacją pożytku publicznego
Eksperci banków żywności twierdzą, że w Polsce rocznie marnuje się ok. 9 milionów ton żywności, a 10 razy więcej w państwach Unii Europejskiej. Szacuje się, że co minutę z głodu umiera dziecko.
Ustawa bije w dużych
Niedawno pojawił się projekt ustawy, która nakłada na sprzedawców posiadających sklepy o powierzchni powyżej 250 metrów kwadratowych, których co najmniej połowa przychodów pochodzi ze sprzedaży artykułów spożywczych, obowiązek podpisania umowy z organizacją pożytku publicznego. Umowa ma dotyczyć przekazywania żywności na cele charytatywne.
Przeczytaj dalszą część artykułu
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.