Każdy trik wyborczy jest powielany i rozbrajany przez konkurencję [rozmowa]

Czytaj dalej
Fot. Szymon Starnawski/Polska Press
Tomasz Rozwadowski

Każdy trik wyborczy jest powielany i rozbrajany przez konkurencję [rozmowa]

Tomasz Rozwadowski

O botach internetowych użytych podczas kampanii prezydenckiej Andrzeja Dudy z politologiem Mateuszem Zarembą z Uniwersytetu SWPS rozmawia Tomasz Rozwadowski.

W miniony piątek „Gazeta Wyborcza“ i Radio Zet ujawniły użycie botów w kampanii prezydenckiej Andrzeja Dudy. Co ta informacja zmienia w postrzeganiu zwycięstwa obecnego prezydenta RP?

Jest to sprawa co najmniej dwuwymiarowa. Przede wszystkim ujawniono brutalną kuchnię kampanii wyborczej. W oficjalnych dokumentach dotyczących kosztów kampanii wyborczej złożonych w Państwowej Komisji Wyborczej reporterzy znaleźli załącznik do umowy zawartej przez Komitet Wyborczy Dudy, w którym zapisano, że firma ma co miesiąc stworzyć tysiąc wątków tematycznych i dokonać 5 tys. wpisów automatycznych, za każdy otrzymując 2 zł. Umowę zawarto ze spółką ELCHUPACABRA, której właścicielami było dwóch asystentów posła PiS Adama Bielana.

  • Czy generowane sztucnie komentarze mają realny wpływ na wyborców?
  • Dlaczego nikt w sztabie Bronisława Komorowskiego nie przewidział użycia botów przez ludzi Dudy?
  • Wiele z treści rozpowszechnianych przez boty była zniesławiająca lub obraźliwa. Czy temu można zapobiec?

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Tomasz Rozwadowski

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.