Bartosz Gubernat

Już za trzy lata w Rzeszowie będzie można zlikwidować buspasy

Już za trzy lata w Rzeszowie będzie można zlikwidować buspasy
Bartosz Gubernat

Buspasy na ulicach w centrum Rzeszowa funkcjonują od czterech lat. W maju 2021 roku miasto będzie mogło z nich zrezygnować nie tracąc przy tym dotacji na wart ponad 400 mln zł program transportowy. Czy taka możliwość jest w ogóle brana pod uwagę?

Pasy ruchu przeznaczone dla ograniczonej grupy pojazdów funkcjonują na ulicach w centrum Rzeszowa w dni powszednie. Rano, w godzinach od 6:30 do 9:30 oraz popołudniu, między godziną 14:30 a 17:30. Mogą po nich jeździć autobusy, taksówki, samochody uprzywilejowane i motocykle. W tych godzinach pozostałe pojazdy nie mogą na nie wjeżdżać.

W dalszej częśći przeczytasz:

  • Dlaczego w Rzeszowie powstały buspasy
  • Czy buspasy znikną z miejskich ulic
  • Co z pomysłem tzw. wirtualnych buspasów

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Bartosz Gubernat

Komentarze

3
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Ireneusz T

Może urzędnicy zadbali by o lepsze oznakowanie !!! Sam byłem świadkiem jak kierowca z innego miasta prawie się zatrzymał pomimo zielonego światła bo trudno odczytać w jakich godzinach nie można wieżdzać na buspasy. Ten za nim ledwo wyhamował.

mk_test

Do osób bez dostępu: nie, nie znikną, tytuł wprowadza w błąd.

theone

W niektórych miejscach akurat jak najbardziej powinny zostać zlikwidowane a mówię o odcinkach przed skrzyżowaniami bo robią więcej złego niż dobrego. Autobus na końcu buspasa skręca w lewo, samochody z lewego pasa w prawo i wszyscy się nawzajem blokują, nikt siebie nawzajem nie wpuszcza. Buspasy jeżeli już są, powinny kończy się przed skrzyżowaniami zwyczajnie wcześniej aby przed skrzyżowaniem każdy zajął właściwy dla siebie pas - te parę metrów to po prostu za mało. Zwłaszcza, że buspasy przed skrzyżowaniem są już zwyczajnie zajęte bo jeżdżą nim też taksówki, busy i auta 2+1 (gdyby jeździły tylko autobusy/motocykle/taxi to problemu by nie było ale wyjątki dotyczą także aut).

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2023 Polska Press Sp. z o.o.