Jak w opolskich sklepach oszukuje się klientów. Raport Inspekcji Handlowej
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zlecił inspekcji handlowej kontrolę w sklepach spożywczych. Skupiono się na placówkach z tradycyjną obsługą, czyli takich, gdzie sprzedawca podaje towar zza lady.
Sprawdzano przede wszystkim, jak informują o cenach i czy nie oszukują klientów na wadze, albo nie dopisują czegoś do rachunku. Inspektorzy kontrolowali m.in. te sklepy, na które wcześniej były skargi.
W sumie w całej Polsce skontrolowano 165 punktów handlowych, w tym 9 na Opolszczyźnie.
- Różnego rodzaju nieprawidłowości wykryliśmy w 78 procentach skontrolowanych placówek - informuje Justyna Kurowska z departamentu inspekcji handlowej UOKiK.
- Sklepy z tradycyjną obsługą mają największy problem z podawaniem informacji o cenach.
- Co ciekawe, wszyscy handlowcy dostali wcześniej informację o kontroli.
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.