Jak w opolskich sklepach oszukuje się klientów. Raport Inspekcji Handlowej

Czytaj dalej
Fot. pixabay.com
Tomasz Kapica

Jak w opolskich sklepach oszukuje się klientów. Raport Inspekcji Handlowej

Tomasz Kapica

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zlecił inspekcji handlowej kontrolę w sklepach spożywczych. Skupiono się na placówkach z tradycyjną obsługą, czyli takich, gdzie sprzedawca podaje towar zza lady.

Sprawdzano przede wszystkim, jak informują o cenach i czy nie oszukują klientów na wadze, albo nie dopisują czegoś do rachunku. Inspektorzy kontrolowali m.in. te sklepy, na które wcześniej były skargi.

W sumie w całej Polsce skontrolowano 165 punktów handlowych, w tym 9 na Opolszczyźnie.

- Różnego rodzaju nieprawidłowości wykryliśmy w 78 procentach skontrolowanych placówek - informuje Justyna Kurowska z departamentu inspekcji handlowej UOKiK.

  • Sklepy z tradycyjną obsługą mają największy problem z podawaniem informacji o cenach.
  • Co ciekawe, wszyscy handlowcy dostali wcześniej informację o kontroli.

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Tomasz Kapica

Staram się być wszędzie tam, gdzie dzieje się coś ważnego. Zajmują się sprawami, które są istotne dla mieszkańców, a także regionalną i ogólnopolską polityką. Patrzę władzy na ręce. Jeśli jest coś, o czym powinienem widzieć, to dzwoń lub pisz.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.