Jak reklamować żywność i rozstrzygać spór ze sprzedawcą - zobacz zasady, terminy oraz ułatwienia

Czytaj dalej
Fot. pixabay.com
Ewa Abramczyk-Boguszewska

Jak reklamować żywność i rozstrzygać spór ze sprzedawcą - zobacz zasady, terminy oraz ułatwienia

Ewa Abramczyk-Boguszewska

- Sklep nie chce przyjąć mojej reklamacji - skarży się Czytelnik z Bydgoszczy, który chciał zareklamować żywność. Wyjaśniamy, co zrobić w takiej sytuacji i z jakich ułatwień w razie sporu ze sprze­­dawcą możemy skorzystać, zwłaszcza podczas pandemii.

Z nietypową sprawą zgłosił się do nas pewien bydgoszczanin.

Z tym smalcem coś nie gra!

- Kupiłem w sklepie mięsnym 5 kilogramów gęsiego sadła, żeby przetopić je na smalec – opowiada Czytelnik z Bydgoszczy. - Smalec wlałem do słoików, które jak zawsze zaniosłem do piwnicy. Po kilku dniach spojrzałem i widzę, że coś z nim jest nie tak.

Jeśli chodzi o reklamowanie żywności, to obecnie obowiązują ogólne zasady składania reklamacji. Oznacza to, że żywność można reklamować w ciągu dwóch lat od daty zakupu. Klient, reklamując żywność, może zażądać wymianu towaru na inny, obniżenia ceny, może też odstąpić od umowy, czyli zażądać zwrotu pieniędzy. W przypadku  żywności naprawa towaru z oczywistych przyczyn nie wchodzi w grę. 

Więcej o obowiązujących zasadach reklamacji i prawach konsumenta przeczytasz w pełnej wersji artykułu.

ZAPRASZAMY!

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Ewa Abramczyk-Boguszewska

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.