Aleksandra Suława

Idzie nowe w polskim kinie. Orły 2018 pokazują, że teraz młodzi rządzą filmem

Idzie nowe w polskim kinie. Orły 2018 pokazują, że teraz młodzi rządzą filmem
Aleksandra Suława

„Cicha noc” Piotra Domalewskiego triumfowała podczas tegorocznej edycji Orłów. - To dowód, że w polskim kinie nadchodzi pokoleniowa zmiana - mówi krytyczka, Kaja Klimek.

Najlepszy Film, Najlepsza Reżyseria, Najlepszy Aktor Pierwszoplanowy (Dawid Ogrodnik), Najlepsze Zdjęcia, Najlepsza Aktorka Drugoplanowa (Agnieszka Suchora) i Najlepszy Aktor Drugoplanowy (Arkadiusz Jakubik) to tylko niektóre z dziewięciu kategorii, w których twórcy „Cichej Nocy” triumfowali podczas poniedziałkowej gali rozdania Polskiej Nagrody Filmowej Orły.

Werdykt Polskiej Akademii Filmowej nie dziwi - historia Adama, który na co dzień pracując za granicą, wraca do rodzinnego domu na Boże Narodzenia, została już doceniona podczas Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Odniosła też sukces frekwencyjny, przyciągając do kin 160 tys. widzów.

Tym co może zaskakiwać jest fakt, że „Cicha Noc”, która w wyścigu o tytuł Najlepszego Filmu wygrała m.in. z „Pokotem” Agnieszki Holland, to pełnometrażowy debiut film Domalewskiego.

Czytaj więcej:

  • jakie filmy są obecnie najbardziej pożądane przez twórców i krytyków nad Wisłą?
  • co stanowi nieopowiedziany temat u Piotra Domalewskiego?

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Aleksandra Suława

Reporterka Działu Kultury "Dziennika Polskiego" i "Gazety Krakowskiej".

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.