Idź na pocztę. Do domu wrócisz z kryminałem

Czytaj dalej
Fot. Anna Kaczmarz
Aleksandra Suława

Idź na pocztę. Do domu wrócisz z kryminałem

Aleksandra Suława

Literatura. Systematycznie kurczy się rynek księgarń. Ich funkcję w wielu małych miejscowościach zaczęła przejmować Poczta Polska

Pani urzędniczka pracowicie przybijająca pieczątki, a w tle półka z wyborem lektur szkolnych (wydanie z opracowaniem) i kolekcja przepisów Siostry Anastazji. Takie zdjęcia, z wnętrz placówek Poczty Polskiej, budzą w internecie powszechną wesołość. Jednak z finansowego punktu widzenia sprawa jest całkiem poważna - sprzedaż książek stanowi ok. 30 proc. przychodów z działalności handlowej firmy. I z roku na rok rośnie.

- Nasi klienci przyzwyczaili się, że działalność Poczty nie ogranicza się wyłącznie do nadawania i odbierania przesyłek - mówi rzeczniczka instytucji, Justyna Siwek. - Sprzedaż wydawnictw i produktów w placówkach pocztowych to szybko rosnący segment biznesowy Poczty Polskiej - dodaje.

Czytaj więcej:

  • "Przyzwyczajenie klientów to tylko jeden czynnik, który sprawia, że poczta sprzedaje coraz więcej literatury"
  • Jak rozwija się rynek literatury w Polsce?

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Aleksandra Suława

Reporterka Działu Kultury "Dziennika Polskiego" i "Gazety Krakowskiej".

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.