Tomasz Chudzyński

Drogowy offset dla powiatu za dojazd na plac budowy przekopu Mierzei Wiślanej. Niepokój o stan dróg w czasie budowy

Drogowy offset dla powiatu za dojazd na plac budowy przekopu Mierzei Wiślanej. Niepokój o stan dróg w czasie budowy Fot. Urząd Morski w Gdyni
Tomasz Chudzyński

Przekop Mierzei Wiślanej powstanie w czterech fazach - twierdzą urzędnicy. Tymczasem Urząd Marszałkowski sprzeciwia się inwestycji, a mieszkańcy oczekują funduszy na modernizację lokalnych tras.

Projekt techniczny drogi żeglugowej przez Mierzeję Wiślaną w tzw. Nowym Świecie jest już niemal gotowy. Przedstawiciele Urzędu Morskiego w Gdyni (to ta instytucja koordynuje inwestycję), zakładają, że do końca tego roku rozstrzygnięty zostanie przetarg na wykonawcę prac. Te mają ruszyć w 2019, m.in. od wycinki drzew na terenie przyszłego kanału i przygotowania objazdu dla ruchu samochodowego. W kolejnej fazie mają powstać most północny (jedna z dwóch przepraw nad przekopem) i tymczasowe porty od strony Zalewu Wiślanego i Zatoki Gdańskiej. Już wtedy mają się odbywać pierwsze wykopy przyszłego kanału. Ważna będzie trzecia faza, kiedy powstawać będą śluzy, tor wodny i docelowy port od strony morza. Całość ma być gotowa w roku 2022.

* Kiedy zostanie rozstrzygnięty przetarg na wykonawcę prac?

* Jak została uzasadniona nagetywna opinia Zarządu Województwa Pomorskiego na temat przekopu Mierzei Wiślanej ?

* Czego dotyczy obietnica drogowego "offsetu" w ramach przekopu Mierzei Wiślanej?

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Tomasz Chudzyński

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.