Drogi eksperymentalnie oznakowane. Teraz kierowcy będą pytani czy dobrze
- Opracowaliśmy projekt zmian oznakowania dróg szybkiego ruchu. W tym roku ogłosimy przetarg na przeprowadzenie badania opinii wśród kierowców czy oznakowanie eksperymentalne jest intuicyjne i czytelne - informuje Jan Krynicki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Eksperymentalne oznakowanie zostało już wdrożone na 46 odcinkach nowych dróg, w tym na autostradzie A1 między Toruniem a Kowalem, a także na dwóch oddanych już do użytku odcinkach drogi ekspresowej S5 w naszym regionie.
W ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) nowe znaki będą instalowane na kolejnych 34 odcinkach, które są lub będą budowane. W Kujawsko-Pomorskiem tak się stanie na pozostałych pięciu odcinkach S5.
Analiza i badanie opinii
- Jeszcze w pierwszym kwartale tego roku planujemy ogłosić przetarg na wykonanie analizy i badania na szerokiej grupie kierowców w zakresie intuicyjności i ujednolicenia oznakowania dróg szybkiego ruchu - wyjaśnia Jan Krynicki. - Wyniki będą podstawą do optymalizacji oznakowania, które będzie bardziej czytelne dla kierowców w każdej sytuacji na drodze.
Więcej o zmianach w oznakowaniu polskich dróg - czytaj w dalszej części artykułu.
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.