Droga do przekopu Mierzei Wiślanej jeszcze bez rządowego dofinansowania
Dwadzieścia trzy drogi gminne, miejskie i powiatowe zyskały dofinansowanie w ramach Rządowego Programu na rzecz Rozwoju i Konkurencyjności Regionów. Nie ma wśród nich drogi Stróża - Mikoszewo, należącej do powiatu nowodworskiego.
Powiat nowodworski rozważa wprowadzenie ograniczenia nośności ton na odcinku drogi powiatowej Stróża - Mikoszewo. Oznaczać to będzie właściwie wstrzymanie transportu ciężarowego na Mierzeję Wiślaną.
Droga Stróża - Mikoszewo, zdaniem nowodworskich urzędników, będzie jedyną arterią umożliwiającą ciężki transport materiałów na budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. To też jedna z dwóch tras na półwysep, jednocześnie mająca w swoim ciągu most o nośności 60 ton. Problemem jest jednak stan techniczny trasy. Niemal 7 km odcinek jest w dużej części wąski, nawierzchnia ma bardzo małą wytrzymałość i jest mocno zużyta.
- dlaczego droga do przekopu Mierzei nie otrzymała dofinansowania?
- w jakim stanie jest ta droga?
- na ile szacowana jest modernizacja trasy?
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.