Dr Anna Rybak: Matematyka jest ciekawa. Ale nauczyciele muszą uczyć tak, by przygotować do egzaminów

Czytaj dalej
Fot. Anatol Chomicz
Agata Sawczenko

Dr Anna Rybak: Matematyka jest ciekawa. Ale nauczyciele muszą uczyć tak, by przygotować do egzaminów

Agata Sawczenko

Tematy realizowane w szkole zwykle są sformułowane tradycyjnie, na przykład: równanie okręgu, warunek prostopadłości prostych... Natomiast ja proponuję sformułowanie problemowe, zachęcające ucznia do aktywności, np.: „Odkrywamy równanie okręgu”. To my my odkrywamy! - mówi dr Anna Rybak, koordynatorka Centrum Kreatywnego Uczenia się Matematyki przy Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu w Białymstoku.

Matematyka może być ciekawa? Można jej tak uczyć, by zainteresować?

Trzeba uczyć nie tylko według zbiorów zadań i arkuszy egzaminacyjnych. Wtedy można przełamać lęk przed matematyką. I pokazać, że matematyka jest dziedziną, którą można samodzielnie odkrywać. Nie tylko ją zrozumieć.

Jak to zrobić?

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Agata Sawczenko

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.