Dr Anna Rybak: Matematyka jest ciekawa. Ale nauczyciele muszą uczyć tak, by przygotować do egzaminów
Tematy realizowane w szkole zwykle są sformułowane tradycyjnie, na przykład: równanie okręgu, warunek prostopadłości prostych... Natomiast ja proponuję sformułowanie problemowe, zachęcające ucznia do aktywności, np.: „Odkrywamy równanie okręgu”. To my my odkrywamy! - mówi dr Anna Rybak, koordynatorka Centrum Kreatywnego Uczenia się Matematyki przy Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu w Białymstoku.
Matematyka może być ciekawa? Można jej tak uczyć, by zainteresować?
Trzeba uczyć nie tylko według zbiorów zadań i arkuszy egzaminacyjnych. Wtedy można przełamać lęk przed matematyką. I pokazać, że matematyka jest dziedziną, którą można samodzielnie odkrywać. Nie tylko ją zrozumieć.
Jak to zrobić?
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.