Dekoracja miasta na Światowe Dni Młodzieży powstanie za ponad 727 tysięcy złotych

Czytaj dalej
Fot. Wizualizacja: Komitet Organizacyjny ŚDM
Piotr Tymczak

Dekoracja miasta na Światowe Dni Młodzieży powstanie za ponad 727 tysięcy złotych

Piotr Tymczak

Przestrzeń miasta. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu rozstrzygnął przetarg na udekorowanie placów i ulic Krakowa z okazji ŚDM, które odbędą się w ostatnim tygodniu lipca.

Pielgrzymów powitają billboardy i tysiące flag. Potrzebne jest też oznakowanie informacyjne. Wszystko będzie kosztować ponad 727 tys. zł.

Na materiałach promocyjnych znajdzie się m.in. wizerunek papieża Franciszka oraz patronów ŚDM: św. Jana Pawła II i św. siostry Faustyny.


Autor: Joanna Urbaniec

Flagi oraz wielkie billboardy mają ozdabiać Kraków od czerwca do połowy sierpnia. Zostaną wykonane w czterech oficjalnych kolorach ŚDM: żółtym, białym, niebieskim i czerwonym.

Na terenie miasta pojawi się też 1500 tablic informacyjnych zamontowanych na słupach oświetleniowych. Ma być również 150 przenośnych punktów informacyjnych.

Potrzebnych będzie także 675 drogowskazów ułatwiających komunikację i orientację w terenie. Zostaną one ustawione w newralgicznych punktach i na skrzyżowaniach. Wyprodukowanych zostanie też 300 niebieskich rękawic wykonanych z pianki, które mają umożliwiać lepszą identyfikację wolontariuszy informacyjnych w tłumie. W specjalny sposób - tzw. standami (konstrukcjami z trzech ścian) - oznaczone zostaną ważne zabytki.

Przetarg dotyczący dekoracji na ŚDM podzielono na trzy części. Wygrały firmy: FPH Lux-Pol z Tychów (wykona pierwszą część, zaproponowała za to 486 tys. zł), Perfect Light z Krakowa (druga część, 61,8 tys. zł) i NewLook Advertising z Warszawy (trzecia część, 180 tys. zł).

ZIKiT uzasadnił, że wybrał tych wykonawców, bo ich oferty są najkorzystniejsze cenowo i mieszczą się w finansach, jakie zamawiający przeznaczył na wykonanie dekoracji.

Podstawą prawną do ogłoszenia przetargu była ustawa o szczególnych rozwiązaniach dotyczących organizacji wizyty papieża Franciszka w Polsce oraz ŚDM.

Piotr Tymczak

W Dzienniku Polskim pracuję od ponad 20 lat. Piszę o sprawach miejskich związanych z Krakowem, polityce, gospodarce oraz o sporcie. Zajmuję się m.in. inwestycjami, komunikacją, samorządem. 


Ukończyłem Akademię Wychowania Fizycznego w Krakowie i podyplomowe studia dziennikarskie na Uniwersytecie Jagiellońskim. Od początku moim marzeniem była praca w redakcji gazety. Spełniłem je przychodząc do redakcji Dziennika Polskiego i łącząc w niej pracę do działów miejskiego i sportowego.


Praca dziennikarska od lat zajmuje większość mojego czasu. W wolnych chwilach lubię czytać prasę i książki, oglądać mecze piłkarskie, spacerować po Krakowie, biegać i pływać. Interesuję się polityką, gospodarką, motoryzacją i sportem. Moim hobby jest moje ukochane miasto Kraków, jego historia i szukanie rozwiązań miejskich problemów, tak by wszytkim pod Wawelem żyło się lepiej. 

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.