Częstochowa: Wiadukty na A1 do rozbiórki? Będzie dodatkowa ekspertyza

Czytaj dalej
Fot. GDDKiA
Bartłomiej Romanek

Częstochowa: Wiadukty na A1 do rozbiórki? Będzie dodatkowa ekspertyza

Bartłomiej Romanek

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zleci wykonanie dodatkowych badań dwóch wiaduktów WD 361 i WD 362 na odcinku „F” nowo budowanej autostrady A1. GDDKiA wcześniej zakwestionowała jakość użytego betonu, ale z jej opinią nie zgadza się wykonawca.

Chodzi o budowany odcinek A1 między Częstochową a Pyrzowicami w woj. śląskim.

Dwa wiadukty, WD 361 i WD 362, powstające w ramach odcinka „F” autostrady A1 trzeba będzie rozebrać – poinformowała przed miesiącem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Jak udało się nam jednak dowiedzieć, decyzja o rozbiórce została wstrzymana.

– Postanowiliśmy zlecić wykonanie dodatkowej, niezależnej ekspertyzy, która ostatecznie da odpowiedź na pytanie o stan wybudowanych wiaduktów – mówi Marek Prusak, rzecznik prasowy katowickiego oddziału GDDKiA.

Dodatkowa ekspertyza jest niezbędna, bo wykonawca odcinka, Salini Polska, nie zgadza się z opinią GDDKiA i przedstawia własne wyniki badań, z których ma wynikać, że do budowy wykorzystano beton odpowiedniej jakości.

W dalszej części:

  • Co wykonawca dostarczył do komisyjnego badania
  • Które badania dały zły wynik
  • Kiedy będzie gotowa kolejna ekspertyza

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Bartłomiej Romanek

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.