Czekolada z półki premium, czyli szczęście w ziarnie kakaowca

Czytaj dalej
Anna Dziedzic

Czekolada z półki premium, czyli szczęście w ziarnie kakaowca

Anna Dziedzic

Czekolada poprawia nam nastrój, ale to nie wszystko. Działa nawet na nasz mózg. Wspomaga wydzielanie tak zwanego hormonu szczęścia. Rynek słodyczy w Polsce wart jest nieco ponad 13 miliardów złotych. Połowę z tego - bo blisko 6,5 mld zł - zajmuje segment czekolady. Segment, który ciągle się rozwija, a na rynku pojawiają się nowe, atrakcyjne produkty.

Czekoladki z marketu? Banał. Klienci szukają nie tylko takich słodyczy. Zwykłych, choć smacznych, ładnie wyglądających smakołyków. Szukamy czegoś wyjątkowego, dającego poczucie niezwykłości, w dodatku ma to być towar z półki premium, no i jeszcze trendy. Co to takiego?

Ostatnio szybko rozwija się rynek czekolad, pralin bardzo wyjątkowych, bo robionych ręcznie, w niewielkich manufakturach. To nie są zwykłe czekoladki. Doceniamy ich smak, wygląd i serce, jakie wkłada w wykonanie tych przysmaków cukiernik, a właściwie czekoladnik, bo tak o sobie mówią mistrzowie zajmujący się tworzeniem prawdziwych arcydzieł z czekolady.

Czekolada poprawia nam nastrój, ale to nie wszystko. Działa nawet na nasz mózg. Wspomaga wydzielanie tak zwanego hormonu szczęścia. Czego chcieć więcej? Z badań międzynarodowego zespołu ekspertów z branży żywności Mintel wynika, że 21 procent konsumentów w Polsce uważa, że czekolada jest zdrowa, takie samo zdanie ma 20 procent we Francji i 19 proc. we Włoszech. Natomiast Niemcy są bardziej sceptyczni, bo o zdrowotnych właściwościach czekolady przekonanych jest jedynie 9 procent badanych.

Klienci oczekują od nas dobrej jakości produktów, ale mają świadomość, że jakość kosztuje - podkreślają wytwórcy czekolady

W Stanach Zjednoczonych 29 procent amatorów czekolady sięga po nią, bo - jak mówi - poprawia im nastrój, a w Chinach tego zdania jest trzy czwarte (76 proc.) konsumentów. Zadowolenie klientów to podstawa biznesu, więc nic dziwnego, że rynek czekolady w Polsce systematycznie rośnie.

Czekolada ma spory udział w rynku słodyczy

Według jednego z ostatnich raportów firmy KPMG, rynek słodyczy w Polsce wart jest nieco ponad 13 mld zł. Połowę z tego - bo blisko 6,5 mld zł - zajmuje segment czekolady. A to oznacza, że w ten segment rynku warto inwestować. Rynek ten jednak niejedno ma imię...

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Anna Dziedzic

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.