Cyfrowy petent coraz bardziej goni urzędnika
Bydgoszczanie coraz chętniej chcą załatwiać urzędowe sprawy bez wychodzenia z domu. Ale to niemożliwe, choć administracja i tak robi postępy.
Wprowadzanie namiastek E-urzędów, w których załatwia się sprawy przez internet jeszcze dziesięć lat temu był dla administracji jak skok w przyszłość. Problemem był m.in. podwójny obieg dokumentów - tych elektronicznych, i tych papierowych. Teraz urzędnicy chcą nadążyć za obywatelami.
Ponda połowa respondentów badania Autopay Research “Jak załatwiamy sprawy urzędowe” wybrałaby internet w załatwianiu urzędowych spraw. Ale w większości przypadków to niemożliwe i osobista wizyta jest konieczna.
Pełno formularzy
W praktyce bowiem, przez internet można albo składać wnioski, albo pobierać jedynie odpowiednie formularze. Do tego pierwszego rozwiązania potrzebny jest e-podpis albo założenie tzw. profilu zaufanego. - 4 miliony Polaków ma już profil zaufany - podkreślał w lipcu minister cyfryzacji Marek Zagórski. W 2016 r. z profilu korzystało tylko 400 tys. osób, głównie urzędników.
Z dalszej części artykułu dowiesz się m.in. jakie sprawy urzędowe możemy załatwić przez intenet >>>
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.